Diamond NV magnetisch centrum spinresonantie magnetometers: van basisprincipes tot geavanceerde bedieningsprincipes (Onderzoek)

In het najaar van 2017 hebben we een voorstel ingediend voor het project OSCAR-QLITE (optische sensoren op basis van CARbon-materialen: Quantum Lightweight ITEration) in het kader van het REXUS / BEXUS-programma (Rocket / Balloon Experiment for University Students) georganiseerd door de Zweedse National Space Agency (SNSA), Duits Ruimteagentschappen (DLR) en ESA (European Space Agency). We werden genomineerd uit 8 teams die een ballonvaart aanvroegen. De selectie vond plaats in ESTEC (ESA's engineering- en technologiehub in Nederland) voor een panel bestaande uit ESA-, DLR- en SNSA-experts. We werden geselecteerd uit drie andere teams om ons experiment aan boord of stratosferische ballonvaart op 17 oktober 2018 te ontwerpen, bouwen, testen en vliegen. Meer informatie over de selectie is hier te vinden: https://www.esa.int/Education/ Nine_new_student_teams_selected_to_fly_experiments_on_REX US_BEXUS / (print). Ik leidde het OSCAR-QLITE-team bestaande uit 7 bachelor- en masterstudenten en we hebben met succes alle beoordelingen uitgevoerd. Elke beoordeling die we hebben doorstaan, was van cruciaal belang en het niet voldoen aan de vereisten zou leiden tot uitsluiting van het programma. Er waren zes beoordelingen (selectieproces, voorlopige ontwerpevaluatie, kritieke ontwerpevaluatie, voortgangsevaluatie van integratie, beoordeling van acceptatie van experimenten en beoordeling van gereedheid voor vluchten). We hadden een succesvolle vlucht waarna we certificaten hebben ontvangen die onze reis bewijzen staven.

01 oktober 2019 - 31 maart 2022