IOF mandaat Biomedisch Onderzoeksinstituut (BIOMED) 2019-2023 (Onderzoek)

Het Biomedisch Onderzoeksinstituut (BIOMED) van de Universiteit Hasselt is een multidisciplinair onderzoeksinstituut dat gesofisticeerde technologie gebruikt om nieuwe inzichten in 3 onderzoeksgebieden te verwerven: immunologie, neurowetenschappen en cardiometabole aandoeningen. Hiervoor zijn drie technologieplatformen uitgebouwd: bioimaging, biomodels & biobanking. BIOMED heeft als doel om nieuwe wetenschappelijke ontdekkingen te vertalen in toepassingen die bijdragen aan een gezonde maatschappij, in lijn met de civic ambitie van de Universiteit Hasselt. Met dit IOF mandaatproject slaan 2 business developers de brug tussen de BIOMED expertise en kennis (inclusief maar niet gelimiteerd tot octrooien) enerzijds en investeerders, de levenswetenschappenindustrie en de maatschappij als geheel anderzijds.

01 juli 2019 - 31 december 2023