Francqui leerstoel prof. dr. David Stern (Onderzoek)

David Stern is hoogleraar aan de Crawford School of Public Policy van de Australian National University. David is een energie- en milieueconoom, wiens onderzoek zich richt op de rol van energie in groei en ontwikkeling en de daarmee samenhangende milieueffecten, waaronder klimaatverandering. Hij heeft veel gepubliceerd in economie- en natuurwetenschappelijke tijdschriften, waaronder artikelen in Nature, Nature Climate Change, Journal of Economic Literature en Journal of Econometrics. Hij is geassocieerd redacteur van Ecological Economics en PeerJ, lid van de redactionele adviescommissie voor Nature Energy, Energy Journal en Open Economics, en was hoofdauteur van het hoofdstuk over "Drivers, Trends, and Mitigation" in de bijdrage van werkgroep III aan het vijfde evaluatierapport van het IPCC. In 2016 werd hij verkozen tot Fellow van de Academy of Social Sciences in Australië.

01 oktober 2020 - 30 september 2021