Interreg GVN project: CROSSMINDS (Onderzoek)

CROSSMINDS wil een antwoord bieden op drie recente ontwikkelingen: het aanwakkeren van levenslang leren voor professionals, de toegenomen interesse in grensoverschrijdende mobiliteit van professionals en studenten en het benutten van de opportuniteiten binnen het afstandsonderwijs (naar aanleiding van de COVID-crisis). Het project zal lesmodules realiseren die specifiek gericht zijn op professionals en (ingenieurs)studenten met een technisch profiel. Het overkoepelend thema is 'smart industries' waarbij de betrokken universiteiten uit Hasselt, Leuven, Gent, Maastricht en Fontys hogescholen telkens één module zullen uitwerken. Studenten en professionals zullen samen online en fysiek één of meerdere lesmodules volgen. De lesmodule is challenge based en voorziet kansen om in een grensoverschrijdend en multidisciplinair team te werken aan een case uit de praktijk, die door een deelnemende professional wordt aangedragen. Ook worden mogelijk nieuwe samenwerkingen tussen projectpartners onderzocht, door o.a. het organiseren van inspiratiedagen waarin nieuwe initiatieven worden voorgesteld met het oog op verdere grensoverschrijdende samenwerking.

01 mei 2021 - 31 december 2022