Operationeel onderzoek voor het oplossen en analyseren van reële beslissingsproblemen in de brede context van transport en logistiek. (Onderzoek)

Kris Braekers is verbonden aan de onderzoeksgroep Logistiek van de Faculteit Bedrijfseconomische Wetenschappen van de Universiteit Hasselt. Zijn onderzoek focust op het ontwikkelen en toepassen van technieken uit operationeel onderzoek voor het oplossen en analyseren van reële beslissingsproblemen in de brede context van transport en logistiek. Zijn belangrijkste expertise op methodologisch vlak is het modelleren en oplossen van complex combinatorische optimalisatieproblemen. Hierbij worden hoofdzakelijk meta-heuristische algoritmes en mathematical programming gebruikt. Op vlak van toepassingen ligt de focus op tactische en operationele beslissingsproblemen in transport, logistiek en de zorgsector. Voorbeelden zijn rittenplanningsproblemen voor goederendistributie, vraag-gedreven personentransport en zorglogistiek; optimalisatieproblemen in magazijnbeheer (bijv. order batching, picker routering); en optimalisatie van operaties en netwerkontwerp in intermodaal transport (bijv. containerroutering, laadplanning treinen).

01 januari 2019 - 30 november 2020