Francqui leerstoel prof. dr. André Loeckx (Onderzoek)

Professor Emeritus André Loeckx zal in het kader van de Francqui-Leerstoel vier workshopsessies verzorgen aan de Faculteit Architectuur en kunst van de UHasselt. Deze sessies kaderen binnen de zoektocht van de faculteit én de universiteit naar de maatschappelijke rol die zij kunnen opnemen internationaal en in de regio. Elke sessie wordt door prof. Loeckx ingeleid door een meer of minder uitgebreide lezing en richt zich tot een specifiek doelpubliek. De eerste sessie gaat over stadsvernieuwing en wordt gekoppeld aan een werksessie met de (tweede) masterstudenten van onze opleiding. De tweede sessie gaat in op de werking van de faculteit rond de Global South en richt zich tot betrokken docenten en onderzoekers. De derde sessie behandelt participatieonderzoek en richt zich tot de onderzoekers van Arck, MAD en LUCA. De laatste sessie vormt een afsluitende publieke lezing met een universiteitsbreed debat over de relatie tussen architectuuronderwijs en maatschappij.

01 oktober 2021 - 30 september 2022