Begeleidingsinitiatieven UHasselt om de toegang tot het universitair onderwijs van verdienstelijke studenten uit minder begoede milieus te vergemakkelijken. (Onderwijs)

In deze projectaanvraag zet UHasselt verder in op het uitbouwen van een gemeenschap waar studenten zich als lerende en als persoon goed voelen en zich kunnen ontplooien, verrijken en ontspannen in interactie met de verschillende actoren binnen die gemeenschap (medestudenten, docenten, studentenondersteuners, ...) en vanuit een betrokkenheid bij en verbondenheid met hun opleiding, medestudenten, ... en de onderwijsinstelling. We bouwen verder met de bouwstenen die we via eerdere projectaanvragen hebben kunnen realiseren. We blijven hierbij een zo inclusief mogelijke aanpak nastreven met voldoende oog voor individuele verschillen en voor de specifieke situatie van studenten met specifieke achtergrondkenmerken.

01 oktober 2021 - 30 september 2022