De beheersing van ICT-instrumenten door de onderwijsactoren van de universiteit van Kisangani (Onderwijs)

De regering van de Democratische Republiek Congo heeft besloten het systeem van het hoger onderwijs om te schakelen op de zogenaamde "LMD" (licence - master - doctorat). Dit betreft zowel openbare als private universiteiten. Om deze verandering te vergemakkelijken, heeft de universiteit van Kisangani (UNIKIS) besloten haar onderwijspartners (academici, wetenschappers, administrateurs en vooral studenten) te helpen bij de beheersing van ICT-instrumenten, belangrijke onderwijsinstrumenten, die zelfs essentieel worden in het LMD-systeem. De meeste studenten die hun eerste jaar aan UNIKIS beginnen, komen namelijk van middelbare scholen in zeer achtergestelde gebieden (geen elektriciteit, geen internet) waar het gebruik van computers een droom blijft. Ook bij de leerkrachten en de administrateurs van de ESU (Enseignement Supérieur et Universitaire) is computervaardigheid geen vereiste. Daarom wil UNIKIS deze kloof in ICT-vaardigheden dichten door middel van een specifieke basisopleiding van de universitaire actoren om het studiesucces in het LMD-systeem te verhogen.

01 september 2022 - 31 augustus 2024