Digitale microscopie in het onderwijs van de toekomst (Onderwijs)

Digitale pathologie is een veelbelovend en snel ontwikkelend domein dat toelaat om vanop afstand cellen en weefsels te bestuderen. Voor de student is het belangrijk om deze ontwikkelingen te volgen. Hier onderzoeken we de mogelijkheid om microscopielessen uit te breiden via een digitaal platform om beelden te bestuderen en annoteren. Hierbij staat een piramidestructuur centraal waarbij peer-feedback wordt opgevolgd door AAP en ZAP interactie. Dit platform levert een opportuniteit in datawetenschappen, waar met behulp van artificiële intelligentie kan worden gezocht naar subklinische biomarkers voor diagnose en prognose. Dit project slaat een brug tussen de faculteiten Geneeskunde en Levenswetenschappen en Wetenschappen.

01 september 2022 - 31 augustus 2024