Onderzoeksverblijf in HEP Vaud op het gebied van evaluatietechniek. (Onderzoek)

Het algemene kader van het wetenschappelijk verblijf van Prof. Dr. Jean-Michel Rigo (Universiteit Hasselt, België) in het team van Prof. Dr. Jean-Luc Gilles (Haute Ecole Pédagogique du canton de Vaud), tijdens het academiejaar 2021-2022, betreft onderzoek en innovatie op het gebied van evaluatie engineering, rekening houdend met de niveaus beschreven door Kirkpatrick in zijn vier niveaus model (1: tevredenheid, 2: leren, 3: overdracht van leren, 4: impact). Tijdens zijn verblijf zal J.M. Rigo bijdragen aan 4 projecten, waarvan de eerste 2 rechtstreeks verband houden met een Erasmus+ programma (CORETEV) dat hij samen met J.L. Gilles coördineert: 1) Impact van het CORETEV-project op het onderwijsleerproces in de 4 Marokkaanse universiteiten; 2) Ontwikkeling van een effectbeoordelingsmethode; 3) Impact van de CGQTS-cyclus op leerprocessen aan de UHasselt; 4) Functies die in het DOCIMO-platform moeten worden ingevoerd om de constructie van evaluatie-instrumenten op de vier niveaus van het Kirkpatrick-model te vergemakkelijken.

01 februari 2022 - 31 juli 2022