Color Your Moves: implementatie van het ICP-move concept in beweegactiviteiten voor kinderen met een verstandelijke beperking (Onderzoek)

Onderzoek heeft aangetoond dat kinderen met een verstandelijke beperking weinig sporten. Het Inclusive Color Picture - move (ICP-move) concept is een vernieuwend concept, waarbij kleuren en vormen gebruikt worden om de instructies aan kinderen te ondersteunen. Verwacht wordt dat met dit concept kinderen beter motorisch leren, meer plezier ervaren tijdens het sporten en zich zelfverzekerder gaan voelen. In deze studie wordt in samenwerking met G-Sport Vlaanderen onderzocht of het ICP-move concept bruikbaar is bij sportactiviteiten voor kinderen met een verstandelijke beperking.

01 augustus 2023 - 31 juli 2026