De impact van immersieve technologieën en crossmodale correspondenties op het verbeteren van zintuiglijke mentale beleving en consumentengedrag. (Onderzoek)

Het project onderzoekt de impact van immersieve technologieën op zintuiglijke beelden en consumentenreacties in online winkelomgevingen. Het project heeft drie hoofddoelen. Ten eerste streven we ernaar een dieper inzicht te bieden in hoe immersieve technologieën zintuiglijke mentale beelden beïnvloeden, rekening houdend met factoren zoals onderdompeling, levendigheid en telepresence, terwijl we ook mogelijke conflicten onderzoeken die voortvloeien uit hardware-beperkingen en zelfreferentiemechanismen. Ten tweede onderzoeken we de toegevoegde waarde van crossmodale correspondenties in de effecten van immersieve technologieën op zintuiglijke mentale beelden en consumentenreacties, waarbij we analyseren of deze effecten een multiplicatief, congruentie- of vloeiend patroon volgen. Ten slotte bestuderen we de impact van zintuiglijke mentale beelden op fysieke productpercepties en tevredenheid. Via rigoureuze experimentele ontwerpen en data-analyse biedt het project inzicht in de complexe relatie tussen immersieve technologieën, zintuiglijke mentale beelden en consumentengedrag in online retailomgevingen. Deze inzichten zijn relevant voor het ontwikkelen van toekomstige e-commercestrategieën en de verdere integratie van immersieve technologieën.

01 oktober 2023 - 30 september 2027