Infectieziektemodelleringsconsortium voor volksgezondheid (Onderzoek)

De COVID-19 pandemie heeft duidelijk aangetoond dat samenwerking tussen openbare gezondheidsinstituten en academische instellingen op het gebied van wiskundige modellering van besmettelijke ziekten van het grootste belang is. Hoewel dit pilootproject zich richt op een samenwerking tussen Sciensano, de Universiteit van Hasselt en de Universiteit van Namen, zijn toekomstige ambities gericht op het opzetten van een platform voor verschillende actoren in de volksgezondheid en academische wereld. Tijdens het project zullen verschillende opties worden verkend om een dergelijk duurzaam samenwerkingsplatform op te zetten met de uitwisseling van kennis, vaardigheden en gegevens. Zowel een organisatorisch kader (stuurgroep en leden) als een technische oplossing voor het delen van gegevens moeten worden verkend. Internationale ervaringen van collega's en persoonlijke ervaring met dit pilootproject zullen helpen bij het vormgeven van de infrastructuur en organisatie van dit platform.

01 mei 2023 - 30 april 2024