IOF mandaat faculteit Architectuur en Kunst (ARK) 2024-2028 (Onderzoek)

ARK beschouwt valorisatie als een proces en niet louter als een eindproduct van onderzoek. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door de manier waarop ons onderzoek wordt vormgegeven en de onderzoeksmethoden die we gebruiken en ontwikkelen, vanuit een ontwerpmatige en artistieke context. Dit unieke onderzoekskader maakt het mogelijk om van bij de start van een onderzoeksproject een sterke connectie op te bouwen met relevante stakeholders en actoren, waardoor valorisatie in het hele proces doordringt en impact wordt gegenereerd over verschillende tijdshorizonten, sociale en ruimtelijke schalen en domeinen (sociaal, gezondheid en welbevinden, milieu, cultureel, beleid en democratie, economie). Dit project definieert het IOF-mandaatproject voor ARK. De IOF-mandataris zal ondersteuning blijven bieden op 3 gebieden: 1. valorisatiestrategie, 2. Projectaanvragen, samenwerkingen en IP, 3. Activiteiten en output. We hebben doelstellingen en acties vastgesteld in relatie tot het verhogen van de IOF-output. In het bijzonder zal het mandaatproject gericht zijn op de IOF parameters P3 (contractonderzoek) en P4 (Europees kaderprogramma). Daarnaast hebben we acties vastgesteld m.b.t. onze ambitie om ons unieke karakter en de identiteit van onze impact te versterken. Deze acties houden verband met ons civic profiel en omvatten de positionering van ARK als referentie voor ontwerpen met en voor beleid, gemeenschappen en industrie.

01 januari 2024 - 31 december 2028