TALim - Talentenacademie Limburg (Onderwijs)

Met de slogan 'Jongeren zicht geven op wat morgen is' wordt duidelijk wat de Talentenacademie Limburg - TALim betekent voor tieners (10-13 jaar) die opgroeien in kwetsbare omgevingen. Op die manier hoopt TALim het aantal vroegtijdige schoolverlaters te verminderen in gemeenten waar deze aantallen het hoogste liggen en zo de arbeidskansen te versterken voor jongeren in kwetsbare posities; jongeren interesseren voor diverse sectoren uit de samenleving, ook sectoren waar er tekorten op de arbeidsmarkt worden vastgesteld. Met deze ESF aanvraag willen we inzetten op de realisatie van twee doelstellingen. De eerste doelstelling is het upscalen van onze werking naar een derde gemeente: Maasmechelen. Op deze manier kunnen we meer jongeren uit Limburg de kans geven om deel te nemen aan TALim en zal de totale impact van TALim op preventie van Limburgse vroegtijdige schoolverlaters verhogen. Een tweede doelstelling die we met deze ESF-projectaanvraag beogen, is de verdere upscaling van TALim via het opzetten van een alumni-werking op elke TALim-locatie.

01 januari 2024 - 31 december 2029