Titel
BELEMMERINGEN VOOR DE INTRODUCTIE VAN INNOVATIEVE PRODUCTEN EN DIENSTEN IN ONTWIKKELINGSLANDEN. Casestudy van innovatieve producten in de Democratische Republiek Congo. (Onderzoek)
Abstract
Veel pro-sociale innovaties, innovaties die tot doel hebben de welstand van de beoogde individuën of doelgroepen te verbeteren, falen in 'bottom of the pyramid' markten (ontwikkelingslanden). Gangbare marketingstrategieën, die ervan uitgaan dat innovaties geaccepteerd worden als er maar voldoende voordelen (benefits) aan het gebruik ervan verbonden zijn, blijken niet in staat te zijn deze pro-sociale innovaties ingang te doen vinden. Dit vernieuwende project onderzoekt daarom de institutionele, culturele, of situationele barrières die potentiële gebruikers van de innovaties moeten overwinnen, of die door instituties gereduceerd moeten worden om de innovaties te doen slagen. Op grond van de bevindingen zullen gerichte aanbevelingen voor productontwikkeling, marketing en distributie gemaakt worden, alsmede beleidsaanbevelingen, om de diffusie te vergemakkelijken.
Periode
13 november 2025 - 30 juni 2029