Project R-16219

Titel

Klinisch onderwijs in verloskundeprogramma's aan Ethiopische openbare universiteiten: een improvement sciencebenadering (Onderzoek)

Abstract

Achtergrond: Verloskunde is een vraaggestuurde beroepspraktijk die zich richt op het bieden van zorg ter vermindering van moeder-, pasgeborenen- en kindersterfte en -ziekten. Doelstellingen: Het doel van dit onderzoek is om de huidige stand van zaken te beoordelen met betrekking tot het gebruik van klinische onderwijsmethoden, de belemmerende en bevorderende factoren te identificeren, en de effectiviteit te evalueren van trainingsinterventies die bedoeld zijn om het gebruik van klinische onderwijsmethoden onder verloskundedocenten aan Ethiopische openbare universiteiten te verbeteren in de periode 2025–2027. Methoden: De studie zal worden uitgevoerd aan 16 willekeurig geselecteerde Ethiopische openbare universiteiten. Het onderzoek bestaat uit drie opeenvolgende fasen met verschillende onderzoeksopzetten: een scoping review, een dwarsdoorsnedeonderzoek met zowel kwantitatieve als kwalitatieve benadering, en een quasiexperimentele studie.

Periode

13 november 2025 - 31 juli 2029