ACCESS: Hulp bij Clean Coal en milieubewuste opslagoplossingen (Onderzoek)

De algemene doelstelling van de actie is om capaciteit op te bouwen voor de ontwikkeling van Clean Coal technologie (CCT) en de identificatie van Carbon Capture and Storage (CCS) potentieel in Kazachstan. Deze nieuwe technologieën kunnen de efficiëntie van de verbranding van kolen verbeteren en kunnen de milieu-impact van de steenkoolindustrie verminderen. Daarnaast zal men zich vooral richten op de capaciteitsopbouw van de economische, sociale en ecologische aspecten van CCT en CCS. Aangezien Kazachstan's belangrijkste brandstof voor de productie van energie zijn eigen steenkool is, heeft de verbranding van steenkool een negatieve invloed op het milieu en de gezondheid van de lokale bevolking.

01 januari 2011 - 31 december 2012