Overeenkomst betreffende de cofinanciering van grote rekencapaciteit aan de Universiteit Hasselt en de Associatie Universiteit Hogescholen Limburg (Onderzoek)

High Performance Computing (HPC) is gericht op de aanwending van grootschalige computercapaciteit voor de studie en het oplossen van wetenschappelijke, industriële en maatschappelijke problemen. UHasselt maakt deel uit van het Vlaams Supercomputing Centrum, een samenwerkingsverband tussen de 5 universitaire associaties in Vlaanderen. De bedoeling van de samenwerking is dat de partners in een eerste fase hun bestaande lokale rekencomputers verder uitbouwen, en in een volgende fase onderzoeken in welke mate de bestaande infrastructuur kan geïntegreerd worden met het oog op het uitbouwen van een performante supercomputer op Vlaams niveau.

01 januari 2013 - 15 juli 2014