Studiereizen van studenten verbonden aan een Vlaamse instelling van hoger onderwijs 2014 (AUHL) (Onderwijs)

Een studiereis is een financiële vergoeding voor studenten aan een Vlaamse universiteit of hogeschool om een individuele studiereis te maken naar een ontwikkelingsland. De studiereis maakt deel uit van een erkend opleidingsondersdeel, zoals een stage of een scriptie. Voor het vertrek gaat de student op zoek naar een promotor aan de eigen universiteit of hogeschool, in het land van bestemming kiest de student een lokale promotor die instaat voor de begeleiding ter plaatse. Aan de eigen instelling krijgt de student een voorbereiding, met praktische en inhoudelijke informatie. De Vlaamse universiteiten en hogescholen staan in voor de selectie en het beheer van de beurzen. VLIR-UOS financiert de beurzen en is verantwoordelijk voor het programmakader. Met de studiereizen wil VLIR-UOS Vlaamse studenten de kans geven om terreinervaring op te doen in een ontwikkelingsland binnen de academische context, en hen op die manier bewustmaken van de ontwikkelingsvraagstukken in een geglobaliseerde wereld.

01 januari 2014 - 31 december 2014