CILO – Circulair leren ondernemen in het secundair onderwijs

Via het project CiLO heeft de onderzoeksgroep Milieueconomie van UHasselt met ondersteuning van Vlaanderen Circulair en Vlajo een lespakket uitgewerkt omtrent de circulaire economie.
Dit lespakket stoomt leerlingen uit de tweede en de derde graad van het secundair onderwijs klaar om met circulair ondernemen aan de slag te gaan. Het is dus de ideale voorbereiding voor leerling en leerkracht om ondernemerschapsprojecten (vb. mini-onderneming, studentenbedrijf, …) met zorg voor onze planeet te realiseren!
Daarnaast kan het lesmateriaal ook perfect worden ingezet in ‘traditionele’ lessen of seminaries waarbij gefocust wordt op duurzaamheid.

Met de ondersteuning van Vlajo werd alle informatie op een rijtje gezet in een informatief webinar dat je via deze link on demand kan herbekijken.

Dankzij de financiële steun van Vlaanderen Circulair kan het CiLO-lesmateriaal gratis digitaal worden aangeboden door Vlajo. Via deze webpagina (helemaal onderaan) kom je te weten hoe je het lesmateriaal kan raadplegen en welke stappen je hiervoor moet ondernemen.