Leren in en van een chemisch labo: 11 oktober 2023

11 oktober 2023
13:30 - 17:00
Universiteit Hasselt - Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - Science Tower - FO.XX

Dit event is reeds afgelopen

Als leerkracht word je vaak geconfronteerd met wijzigingen binnen je lesopdracht. De nieuwe vakken die je toegewezen krijgt kunnen misschien een opfrisbeurt gebruiken? Daarom bieden we op de UHasselt ondersteuning aan leerkrachten chemie die nog wat onzeker zijn over de veiligheid in het labo, het gebruik van de COS brochure of het opstellen van een risico-analyse, afvalstromen, de praktische organisatie van een labo, het correct gebruik van glaswerk, het verloop van chemische experimenten (demoproeven en leerlingenpractica) ...
Tijdens dit interactief professionaliseringsmoment experimentele vaardigheden voor leerkrachten komen bovenstaande punten aan bod. Je zal zelf de handen uit de mouwen steken, dus breng zeker je labojas en veiligheidsbril mee.

• Voor wie: leerkrachten chemie SO
  • Datum: woensdag 11 oktober 2023 | 13u30 – 17u00
  • Deelname: gratis, verplicht inschrijven
  • Locatie: Universiteit Hasselt - Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - 3590 Diepenbeek - Science Tower - FO.XX
  • Contactpersoon: prof. dr. Kristien Brassinne, kristien.brassinne@uhasselt.be
Inschrijven

Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.

Terug naar het Nascholingen overzicht