STEM in je klas - 3D-printen: 22 november 2023

22 november 2023
14:00 - 16:30
Makerspace @ PXL/UHasselt, Universitaire Campus – Agoralaan – Gebouw H - 3590 Diepenbeek

Dit event is reeds afgelopen

Introductie in software voor de 3D-printer en de valkuilen.

Een 3D-printer is voor velen een ‘magisch’ toestel. Geen enkele machine kan zo snel uit het niets een totaal nieuw, experimenteel idee tot leven brengen: een 3D-product waarin je technische tekening laagje per laagje uitgeprint wordt.

Dankzij de concurrentiële prijzen is de ontwikkeling van 3D-printers ‘booming business’ geworden en wordt de techniek ook alsmaar laagdrempeliger. Ook in het onderwijs zijn 3D-printers een superhandige tool, omdat ze leerlingen triggeren om hun creativiteit, inventiviteit en technische skills te gebruiken.

Tijdens deze workshop raak je geïnspireerd en ontdek je de vele mogelijkheden in de wondere wereld van 3D-printing. Je ervaart zelf hoe het is om met ontwerpsoftware en diverse soorten 3D-printers aan de slag te gaan en je krijgt een klankbord over de integratie van 3D-printing in uw lessen.
Nieuwsgierig? Dan is deze praktijkgerichte cursus 3D-printen zeker iets voor jou!

• Voor wie: leerkrachten techniek SO, ICT-coördinatoren, alle leerkrachten met interesse in techniek
  • Datum: woensdag 22 november 2023 | 14u00 – 16u30
  • Deelname: verplicht inschrijven, mail naar makerspace@pxluhasselt.be
  • Kostprijs: 20 euro, ter plaatse contant betalen of via payconiq