STEM in je klas - basiscursus: 18 oktober 2023

18 oktober 2023
14:00 - 16:30
Makerspace @ PXL/UHasselt, Universitaire Campus – Agoralaan – Gebouw H - 3590 Diepenbeek

Dit event is reeds afgelopen

Algemene introductie Makerspace en STEM

STEM: science, technology, engineering & maths. Iedereen heeft er de mond van vol en dat is niet toevallig: in onze complexe hoogtechnologische maatschappij schreeuwen werkgevers om mensen met een STEM-profiel.
Een eerste graad met een optie STEM is bij heel wat secundaire scholen populair, maar voor de STEM-leerkrachten zelf is het allesbehalve simpel om hun lesuren op een nuttige, praktijkgerichte en didactisch onderbouwde manier vorm te geven. Hoe laat je leerlingen met nieuwe, vaak digitale ‘maaktechnologieën’ experimenteren?
Hoe kan je hen leren om – gebruikmakend van een lasercutter, 3D-printer of pcb-frees – zelf nieuwe technische concepten te bedenken, te testen en te maken? Op dat soort vragen proberen we in deze praktijkgerichte basiscursus een antwoord te bieden.

We laten de deelnemers kennismaken met de technologische toestellen die beschikbaar zijn in Makerspace @ PXL/UHasselt en je gaat, met begeleiding, zelf aan de slag met een aantal van deze toestellen.

• Voor wie: leerkrachten techniek SO, ICT-coördinatoren, alle leerkrachten met interesse in techniek
  • Datum: woensdag 18 oktober 2023 | 14u00 – 16u30
  • Deelname: verplicht inschrijven, mail naar makerspace@pxluhasselt.be
  • Kostprijs: 20 euro, ter plaatse contant betalen of via payconiq