STEM in je klas - lasercutten: 15 november 2023

15 november 2023
14:00 - 16:30
Makerspace @ PXL/UHasselt, Universitaire Campus – Agoralaan – Gebouw H - 3590 Diepenbeek

Dit event is reeds afgelopen

Introductie in inkscape om de lasersnijder te gebruiken

Een van de meest veelzijdige toestellen in onze hedendaagse ‘maakeconomie’ is de lasercutter, in Makerspace @ PXL/UHasselt ook wel ‘het werkpaard’ genoemd. Met een lasercutter kan je allerhande materialen – hout, leer, plexiglas, spiegels, noem maar op – zeer nauwkeurig snijden met behulp van een laser. Groot voordeel bij meerledige producten is dat de onderdelen achteraf klemvast in elkaar kunnen worden gezet, zonder gebruik van lijm of schroeven. Verder kan je met de lasercutter ook graveren, wat je bijvoorbeeld de mogelijkheid geeft om foto’s, logo’s en andere afbeeldingen op diverse soorten materialen aan te brengen.

Om leerkrachten wegwijs te maken in de mogelijkheden van een lasercutter en hen te inspireren om deze techniek ook nuttig in te zetten in hun onderwijspraktijk, organiseren we een praktijkgerichte cursus lasersnijden. Tijdens deze cursus ga je zelf aan de slag met ontwerpsoftware en een professionele lasercutter.

• Voor wie: leerkrachten techniek SO, ICT-coördinatoren, alle leerkrachten met interesse in techniek
  • Datum: woensdag 15 november 2023 | 14u00 – 16u30
  • Deelname: verplicht inschrijven, mail naar makerspace@pxluhasselt.be
  • Kostprijs: 20 euro, ter plaatse contant betalen of via payconiq