Taalgericht economie-onderwijs: 6 mei 2024

06 mei 2024
Campus Diepenbeek - Gebouw D - 3590 Diepenbeek

Deze sessie is een open les Vakdidactiek Economie: een les uit de Educatieve Master Economie die toekomstige leerkrachten aan UHasselt volgen, maar die wordt opengesteld voor externen en/of ervaren leerkrachten die reeds voor de klas staan.

Stel je voor: je moet volgende week lesgeven over de vennootschapsvormen, maar je wil dat deze leerstof beter blijft beklijven. Misschien kan een andere werkvorm wel soelaas bieden.
In deze open les maak je kennis met stam- en expertgroepen. Deze werkvorm is een voorbeeld van taalgericht werken in de lessen economie, waarbij je leerlingen via interactie met de moeilijke begrippen aan de slag gaan.
We geven je heel wat voorbeelden van creatieve werkvormen die erop gericht zijn om taalsteun te bieden aan je leerlingen in de lessen economie. Je wordt je ook bewust van je eigen taalcompetenties als leerkracht economie.

• Voor wie: leerkrachten economie derde graad ASO & TSO (D & D/A)
  • Datum: maandag 6 mei 2024 | 20.00 - 21.45 uur
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven
  • Locatie: Universiteit Hasselt - Campus Diepenbeek - Gebouw D - 3590 Diepenbeek
  • Contactpersoon: Charlotte Adriaensens, charlotte.adriaensens@uhasselt.be
Inschrijven

Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.

Terug naar het Nascholingen overzicht