UHack-a-py voor leerkrachten
Op 14 maart 2026 krijgen de leerlingen uit de derde graad de kans om hun creativiteit en programmeertalenten uit te testen en hun eigen game te bouwen tijdens onze Python game Hackathon genaamd UHack-a-py. Met enkel een basiskennis van Python bouwen ze hun eigen spel uit. Het wordt een energieke en inspirerende dag vol coderen, creëren, samenwerken en maken ze zelfs kans op een leuke prijs!
Website UHack-a-py
Ter voorbereiding op deze dag nodigen wij graag leerkrachten uit op 12 februari 2026 op de UHack-a-py leerkrachtenavond. Hier stellen we het raamwerk voor dat we ontwikkelden om met een basiskennis in Python een game te maken (voorkennis: enkel kennis van variabelen, if, while en het aanroepen van functies). Tijdens deze avond krijg je de gelegenheid om hier zelf mee aan de slag te gaan. Je kan het aangeleverde materiaal ook meenemen om eventueel in de klas te gebruiken.
Uiteraard zorgen we voor een gezellige sfeer met koffie en thee.