Betaal met je studenten- of personeelskaart van UHasselt en krijg korting!

PingPing

Aan UHasselt betaal je voor catering, printing/copying, vendingautomaten, onthaal, sport en VEDO fietsenverhuur via het betaalsysteem PingPing.  Je kunt betalingen uitvoeren op campus Hasselt en campus Diepenbeek. In het studentenrestaurant krijg je korting als je betaalt met je PingPing kaart.

HOE STARTEN?

Je kaart is automatisch klaar om betalingen te doen, dit is geïntegreerd in je studenten- of personeelskaart.

Om toegang te krijgen tot de website van PingPing zal je eerst je wachtwoord moeten instellen:

• Op de pagina 'Wachtwoord vergeten' kan je je wachtwoord instellen.
  • Vul je studenten/personeels ID in als gebruikersnaam en klik op ‘Wachtwoord opnieuw instellen’.
  • Je ontvangt een e-mail met een link om je wachtwoord in te stellen.  OPGELET deze link is maar 60 minuten geldig.
  • Klik op de link in de e-mail en geef je wachtwoord 2 maal in en klik op ‘Wachtwoord opnieuw instellen’.
    Gebruik hier best een ander wachtwoord dan dat van je UHasselt account.
  • Je krijgt een bevestigingspagina met de melding dat je wachtwoord werd aangepast.
  • Ga naar de loginpagina en log in met je login-id en wachtwoord.
Pingping Logo (1)

HOE HERLADEN?

Je kan op 3 manieren herladen:

• Via de Payconiq by Bancontact app (iOS en Android)
  • Met je Bancontact-MisterCash-kaart aan de PinPoint
    • Campus Diepenbeek: in de grote straat
    • Campus Hasselt: in het panopticum
  • Online op de PingPing website

HOE BETALEN MET PINGPING?

Betaal aan de kassa van het restaurant, aan de printer/kopieermachine en aan de snoep- en drankautomaten. Betaal ook kleine bedragen aan het onthaal, voor sportactiviteiten of bij VEDO fietsenverhuur.

• Kassa: studentenkaart/personeelskaart over de PingPing lezer halen om te betalen en je korting te krijgen.
  • Printer/Kopieermachine: studentenkaart/personeelskaart over de lezer halen om sessie te starten. Op het einde van de sessie wordt er afgerekend.
  • Snoep/Drankautomaten: studentenkaart/personeelskaart over de lezer halen en je keuze maken.
  • UHasselt onthaal, Sport en Vedo: studentenkaart/personeelskaart over de lezer halen om te betalen.

HOE JE SALDO EN VERRICHTINGEN BEHEREN?

Log in bij PingPing en klik op "Transactieoverzicht" voor een detail van je verrichtingen.

WAT TE DOEN BIJ VERLIES VAN JE KAART?

Deactiveer je kaart onmiddellijk bij verlies.  Zo kan niemand nog betalingen doen met je kaart.

Ga naar de PingPing website en log in.  Bij het blokje "Kaarten" haal je het vinkje weg om je kaart te blokkeren.

Indien je de kaart terugvindt, kan je deze terug activeren door de checkbox terug aan te vinken.