Proefrit Rechten: 24 april 2024

24 april 2024
campus Hasselt (Oude Gevangenis) - Martelarenlaan 42 - 3500 Hasselt

Dit event is reeds afgelopen

Rechten van de mens

Je maakt kennis met de 'rechten van de mens'. Dat zijn fundamentele rechten die aan iedereen toekomen, zoals de vrijheid van meningsuiting, de godsdienstvrijheid, het recht op privacy, op onderwijs, op een menswaardig bestaan, op bescherming van de eigendom, van het leefmilieu, enz. Geen enkel van die fundamentele rechten (of bijna geen enkel) is absoluut, dat maakt de les spannend. We zoeken samen hoe ver beperkingen van die rechten mogen gaan.
Na een inleidend hoorcollege ga je aan de hand van een casus zelf aan de slag. In kleine groep definieer je onder begeleiding van een tutor de rechtsvraag en ga je op zoek naar een oplossing.

14.00 uOntvangst
14.15 uHoorcollege door prof. dr. Daan Bijnens
15.15 uPauze met studenten
15.30 uZelfstudieopdracht aan de hand van enkele teksten en vragen in groepen onder begeleiding

• Doelpubliek: laatstejaars secundair onderwijs en laatstejaars hogeschoolstudenten uit de professionele bachelor.
  • Datum: woensdagnamiddag 24 april 2024 | 14.00 tot 16.30 uur
  • Verplicht inschrijven: de plaatsen zijn beperkt. Ben je verhinderd door omstandigheden, graag een seintje
  • Locatie: Universiteit Hasselt - Campus Hasselt - Martelarenlaan 42 - 3500 Hasselt
  • Contact: opleidingrechten@uhasselt.be

De inschrijvingen zijn afgesloten.

Het aantal inschrijvingen per proefrit is beperkt.
Schreef je in en ben je verhinderd door omstandigheden, laat dit even weten door een mailtje te sturen aan els.smeyers@uhasselt.be.

Terug naar het Proef van een les overzicht