Evaluatie naar lopende samenwerking met India (PAZ - IIMC - OPUSIII) en prospectie nieuwe contactmogelijkheden met onderwijsinstellingen in Jaipur, in het kader van Public Health als centraal thema van landenstrategie India (VLIRUOS) (Onderwijs)

Jaipur is één van de 3 prioritaire B-steden geselecteerd voor de komende 5 jaar vanuit VLIRUOS landenstrategie India 2015. Het centrale thema van de landenstrategie is live-able cities, waarbij in het kader van Public Health wij contact zoeken met Medical College University Jaipur en Indian Institue of Science Jaipur. Om in een vervolg contact samenwerkingsakkoorden met deze instellingen te realiseren wat betreft onderwijs en onderzoek. Dit project sluit aan bij geneeskunde en kinesitherapie, wat betreft exploratiestages voor hun studenten (KPI 2) evenals bij BMW en kinesitherapie voor onderzoek en onderwijs (KPI 6). Evaluatie van de samenwerking met de ontwikkelingsprojecten (IIMC, OPUSIII en PAZ) in het kader van exploratiestages studenten geneeskunde en in de toekomst mogelijks ook exploratiestages voor studenten kinesitherapie. Onderzoeken van contacten met Medical College University of Jaipur and Indian Institute of Science Jaipur als potentiële interessante partners voor onderwijs (geneeskunde studenten) en onderzoek (kinesitherapie en BMW). Naar aanleiding van landenstrategie India is verdere exploratie noodzakelijk, in samenwerking met kinesitherapie en BMW, met universitaire onderwijsinstellingen. Het aandachtspunt in de samenwerking is Public Health en live-able cities zoals aangegeven in de landenstrategie India.

01 april 2016 - 31 oktober 2016