7 x 7 eerste wonen, een kritische reflectie

De eerste editie van 7x7 is volzet. Wij willen nu al iedereen bedanken voor de grote interesse en nodigen jullie uit om alvast uit te kijken naar de volgende editie (najaar 2022). De mensen die zich ingeschreven hebben, ontvangen nog een mail met de laatste informatie waar ze verwacht worden.

‘7 x 7 eerste wonen, een kritische reflectie’, is een mini-expositie waarbij voor elke expositie 7 alumni worden uitgenodigd om te reflecteren over hun eerste woonopdracht. Het ‘eerste wonen’ zien wij als een ruim begrip in de vorm van ‘huisvesten’ en is niet noodzakelijk een (eigen) woning.

28 april 2022
19:00 - 21:30
Faculteit Architectuur en Kunst in UHasselt, Gebouw E, Agoralaan, 3590 Diepenbeek
7X7 7X7

Dit event is reeds afgelopen

Over 7x7

Binnen de ontwerpstudio’s doen we al jaren aan onderzoek rond het thema wonen. Wonen is een permanente behoefte van de mens, en daarom is het een blijvend thema binnen de faculteit Architectuur en Kunst. Dit heeft onder meer geresulteerd in een “WoonStraat”, een initiatief van Jo Janssen, Danny Windmolders en Tim Vekemans.

In de WoonStraat verzamelen we een compilatie van de boeiendste ontwerpen in een levend archief. De WoonStraat is een ruimte in de faculteit waar we samen willen dialogeren over wonen, met studenten, docenten, alumni en ook met stakeholders die actief zijn buiten de muren van de faculteit.

Onder de titel ‘7 x 7 eerste wonen, een kritische reflectie’, willen we jaarlijks 2 keer een mini-expositie houden waarbij voor elke expositie 7 alumni uitgenodigd worden. De alumni reflecteren over hun eerste woonopdracht.

28 April 2022 is de eerste editie van 7 x 7.

Tijdens de opening lichten de exposanten in 7 minuten hun presentatie toe.

Programma

• 19.00 uur: Ontvangst agora, gebouw E, faculteit Architectuur en Kunst UHasselt
  • 19.30 uur: Lezingen 7x7
  • 20.30 uur: netwerkbijeenkomst en bezoek aan de expositie in de WoonStraat

Onze sprekers

• Yves Dupont
  • Kevin Winters
  • Arabella El Ginawy
  • Kimberley Vandenborre
  • Cente Van Hout
  • Saskia Horions
  • Jakob Ghijsebrechts

Information:

• De eerste editie van 7x7 is volzet!

Bron foto: © Van Eesteren Museum ‘Bezichtiging van een modelwoning van Goed Wonen; 1957’

Ahk Klein
Nav