Welkom in de nieuwe Food Marketplace van UHasselt

Vorige zomer werd het volledige studentenrestaurant van Umami op UHasselt Campus Diepenbeek volledig vernieuwd. Intussen draait het restaurant op kruissnelheid en bedienen ze er dagelijks duizenden studenten.

Wist je dat het restaurant ontworpen is door interieurarchitecte Chantal Duchateau, alumna van onze faculteit Architectuur en Kunst..?

Chantalduchateau Uhasselt Groot 1 20 (1) Chantalduchateau Uhasselt Groot 1 20 (1)

Welkom in de nieuwe Food Marketplace van UHasselt!

Een modern, fris ontwerp met een vleugje Amerikaanse flair.

Interieurarchitecte Chantal Duchateau heeft de oude cafetaria van UHasselt Campus Diepenbeek getransformeerd tot een levendige en uitnodigende food court waar iedereen welkom is en kan genieten van een gevarieerd aanbod verse maaltijden en live cooking van Umami Catering.

Het concept is opgebouwd uit verschillende foodcorners. De corners hebben elk hun eigen identiteit en uitstraling, passend bij het soort keuken dat men presenteert. De organische vormen en rustgevende texturen doorheen het geheel zorgen ervoor dat de corners mooi in elkaar overlopen en versterken de routing doorheen het restaurant.

Opvallend en eye-catching is de grote ‘Friend & Fries’-neonverlichting, die onmiddellijk de aandacht trekt. Ook andere verlichtingsaccenten zijn sterk aanwezig en geven het geheel een mooi en sfeervol karakter.

MATERIAALKEUZE

In het concept is er gewerkt met frivole kleurencombinaties, warme accenten en onderhoudsvriendelijke materialen. Je zou verbaasd zijn hoeveel materialen er gebruikt zijn.

Door te werken met een mix van materiaalkeuzes die in iedere corner terugkomen, weliswaar in andere kleurtinten, creëerde Chantal éénheid. Zo herken je op bijna elk tablet de betonlook, in iedere corner tegeltjes en overal op maat gemaakt staalwerk,... Heb jij trouwens de gelakte golfplaten, geperforeerde staalplaten of het oude betonnet boven de bar al gezien?

Er werden ook verschillende wallpapers van het merk Arte toegepast in het ontwerp. Deze geven de corners een unieke en aantrekkelijke look & feel met een luxueuze uitstraling. Deze muurbekledingen zijn speciaal ontwikkeld om te gebruiken in dit soort atmosferen en zijn perfect afwasbaar, kras- en stootvast.

TOTAALERVARING

Niet alleen het restaurant werd aangepakt, maar ook de omgeving errond werd in een nieuw jasje gestoken. De aankleding met realistische kunstplanten in combinatie met de nieuwe zitbanken en bijhorend meubilair zorgen voor de final touch. Ontspannen en gezellig samenkomen staan duidelijk centraal in deze nieuwe omgeving. Lunchen, vergaderen, studeren of borrelen? Het kan er allemaal!