Leerstoel medische ethiek - Lezing 2 'Mijn leven als getransplanteerde, met ups and downs' door Katrijn Dries

22 februari 2024
Auditorium H6 van de Universiteit Hasselt, Campus Diepenbeek, gebouw D

Dit event is reeds afgelopen

De leerstoel “Medische Ethiek”, genoemd naar wijlen erevoorzitter van de Raad van Bestuur van de Universiteit Hasselt, Dr. Jules Knapen, werd door het Universiteitsfonds Limburg (UFL) ingesteld.

Voor de financiering ervan wordt jaarlijks beroep gedaan op giften, die door donateurs aan het UFL worden gegeven. Een bijdrage aan dit maatschappelijk project wordt ten zeerste gewaardeerd. Voor giften vanaf 40 euro wordt een fiscaal attest afgeleverd. “Rekeningnr. UFL BE36 4532 5278 1181, met vermelding MEDETH.”

Katrijn Dries leeft reeds 20 jaar met donorlongen en vijf jaar met een nieuwe nier. Zij is patiëntenvertegenwoordiger in het college van ethische toetsing van het Jessa Ziekenhuis.

Katrijn vertelt haar levensverhaal. Over het leven als getransplanteerde, een leven met veel ups and downs, zowel mentaal als fysiek. Zij heeft het ook over haar doelen in het leven, over het belang van orgaandonatie en een leven van loslaten en zich neerleggen bij wat is. Door haar levensverhaal te vertellen, wil zij iets bijbrengen aan de samenleving.

Meer informatie en inschrijven.

Terug naar het Agenda overzicht