Lousin1
03 feb

Call for Internship | Neurological Rehabilitation Research | Investigating Synchronisation to Music

If you are interested in exploring the world of clinical research, and have an interest in working with neurological patients, using EEG measurements and understanding how music can affect movement and cognition, then this internship is for you!

Joke Spildooren Joost Martens Min (1)
02 feb

Stichting Alzheimer Onderzoek schenkt 525.000 euro aan UHasselt-onderzoekers

UHasselt-professoren Joke Spildooren en David Wilson III krijgen elk 250.000 euro van de Stichting Alzheimer Onderzoek. Joke Spildooren, die ook de Young Researcher Award ontvangt, ontwikkelt trainingsprogramma’s om mensen met dementie in woonzorgcentra meer te laten bewegen. David Wilson onderzoekt de rol van DNA-schade en herstelmechanismen bij de ziekte van Alzheimer.

15 jan

REKI Connects: een geslaagde eerste editie

De eerste editie van REKI Connects op 4 januari 2022 was een geslaagde editie.
Tijdens het minisymposium van onze opleiding Revalidatiewetenschappen & Kinesitherapie ontmoetten stagepartners, onderzoekers, studenten én externe geïnteresseerden elkaar (coronaproof).
Oproep Facebook Masterproef Dual Tasking
14 jan

Gezocht: Gezonde personen en personen met Multiple Sclerosis

Wij, 4 tweede masterstudenten, zoeken gezonde personen én personen met Multiple Sclerosis om deel te nemen aan ons onderzoek.
Heb jij interesse?

Header Website Britt
14 jan

Gezocht: Gezonde deelnemers voor de studie dikke darmkanker

Wist jij dat dikke darmkanker de 2de meest voorkomende kanker bij vrouwen en de 3de meest voorkomende kanker bij mannen is?

En dat maar liefst 60% van deze patiënten cachexie ontwikkelt in een gevorderd stadium? Cachexie is een vorm van spierverlies in combinatie met gewichtsverlies.

Catt Trial App
25 okt

Catt-Trial: Kick-off Meeting

On the 25th of October collaborating colleagues of the CATT team met in a hybrid meeting at Antwerp university hospital (UZA).  During this kick-off meeting the project was officially launched.