Problemen met inloggen in het studentenportaal (voor bestaande studenten)

Indien je niet kan inloggen in je studentenportaal, check dan hieronder de meest voorkomende oorzaken en hoe je ze kunt oplossen.

Ben je een nieuwe student aan UHasselt?
Dan zal je een mail ontvangen om je account te activeren. Check hierbij zeker ook je spam folder!

Algemene tips bij het inloggen:

  • Gebruik je UHasselt-e-mailadres
    Log in met je e-mailadres in de vorm voornaam.naam@student.uhasselt.be, en niet met je studentennummer.

  • Wachtwoord vergeten of foutmelding?
    Surf naar https://recovery.uhasselt.be om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Gebruik hiervoor je studentennummer.

  • Melding “Aanmelden met een ander account”?
    Heb je meerdere Microsoft-accounts (bijvoorbeeld een persoonlijk Outlook- of Hotmailadres)?
    Klik dan op “Aanmelden met een ander account” en vul je UHasselt-inloggegevens opnieuw in.

  • Gebruik een incognitovenster (privénavigatie)
    Je browser kan nog aangemeld zijn met een ander (persoonlijk) Microsoft-account dat dezelfde e-mailalias gebruikt.
    • Meld je eerst af op https://live.com.
    • Open daarna een incognitovenster en probeer opnieuw aan te melden via het studentenportaal.

Twee Microsoft-accounts op hetzelfde e-mailadres?

Het is mogelijk dat er twee Microsoft-accounts bestaan op je ...@student.uhasselt.be-adres:

  • Een werk- of schoolaccount (UHasselt – correct)
  • Een persoonlijk Microsoft-account (live.com – kan inlogproblemen veroorzaken)

Zo controleer je dat:

Nog steeds problemen?

Neem contact op met de UHasselt IT-servicedesk: servicedesk.uhasselt.be

We helpen je graag verder.