Hoge ranking voor 'transportation engineering' bij EduRank 2023

UHasselt realiseert hoge plaatsen in de zopas verschenen EduRank rankings voor de discipline 'Transportation Engineering'. In België doet geen enkele universiteit het beter, in Europa staat de opleiding op een mooie 21e plaats.

Uhasselt At School 2 Uhasselt At School 2

EduRank.org is een onafhankelijke, op metingen gebaseerde ranglijst van 14.131 universiteiten uit 183 landen. Recent publiceerde EduRank de ranking voor de onderzoeksdiscipline 'transportation engineering', die deel uitmaakt van de onderzoeksactiviteiten van IMOB - UHasselt.

Binnen onze landsgrenzen prijkt UHasselt voor deze discipline op de eerste plaats, gevolgd door de universiteiten van Gent, Brussel, Antwerpen en Leuven. Ook in Europa doet de opleiding het goed, met een uitstekende 21e plaats op de ranglijst.

UHasselt biedt de unieke ba/ma opleiding Mobiliteitswetenschappen aan, waarin ook 'transportation engineering' aan bod komt.

Waarom mobiliteitswetenschappen studeren aan UHasselt?

• Waarom staan we met z'n allen in de file?
  • Hoe organiseer je het verkeer bij 'big events', à la Pukkelpop?
  • Hoe pak je risicogedrag aan in het verkeer?
  • Je verdiept je in deze opleiding in de boeiende, complexe en steeds veranderende relatie tussen mens, maatschappij en mobiliteitsmodi!
  • Je brengt veelzijdige mobiliteitsuitdagingen in kaart.
  • Je gaat creatief en inventief aan de slag met mobiliteit.
Adobestock 224878284