ISTEC2019 1
22 mrt

Doctoraatsstudent Hoang Nam Le verbetert kennis en vaardigheden van Vietnamese adolescente motorrijders

Uhasselt At School 2
22 feb

Deelnemers gezocht voor rijsimulatoronderzoek naar impact van stress op rijgedrag

Shutterstock 680966149
01 feb

Doctoraatsstudent Khalid Al Abri maakt slimme mobiliteit mogelijk via betere ondersteuning van rijgedrag, veiligheid & ervaring.

Kleine Simulator

Jonge automobilisten gezocht voor rijsimulatoronderzoek

Adobestock 265902745

UHasselt & swidg laten studenten carpoolen

Header Salkturbo Artikel
16 okt

UHasselt test digitale innovaties voor meer duurzame mobiliteit

De Task Force SALKturbo heeft zopas vier nieuwe projecten goedgekeurd. Een daarvan is de innovatieve ‘proeftuin MIA in actie’ waarmee UHasselt de shift richting een meer duurzame mobiliteit wil realiseren.

Affiche A3
12 okt

Minister Lydia Peeters trekt nieuwe snelheidscampagne op gang

Vlaams minister voor mobiliteit en openbare werken Lydia Peeters nam zelf plaats aan het stuur van de rijsimulator van het Instituut voor Mobiliteit (UHasselt) om te ervaren dat een beetje te snel rijden ook gevaarlijk is.

Jbfoto A7R3286 Cropped
10 okt

Francqui leerstoel - Lezing prof. dr. Constantinos Antoniou

Het Instituut voor Mobiliteit reikte eerder dit jaar een Francqui Leerstoel uit aan Prof. Dr. Constantinos Antoniou. Op dinsdag 10 oktober keert Prof. Antoniou terug naar UHasselt voor een lezing met als onderwerp “Towards evidence-based transportation policy".

Transistiemanager UH Tom Brijs
19 sep

Transitiemanager wil zoveel mogelijk studenten op duurzame wijze naar de campus krijgen

Prof. Tom Brijs zal als 'transitiemanager' een werkgroep leiden die zoveel mogelijk studenten en personeel met het openbaar vervoer, de fiets of te voet naar de campus wil krijgen. De Universiteit Hasselt en de hogescholen PXL en UCLL willen samen met de Vlaamse overheid en de gemeentebesturen van Hasselt en Diepenbeek aansturen op een gedragsverandering bij studenten en personeel om een dreigend verkeersinfarct in de buurt van de campussen te voorkomen.
Foto: VRT NWS
Kothopper
17 sep

KotHopper brengt studenten op zondag naar hun kot

Vanaf dit academiejaar kunnen UHasselt studenten op zondagavond gebruik maken van de KotHopper. Lijn 363 Hasselt-Diepenbeek-Hasselt brengt studenten van het station naar de voornaamste kotbuurten.

AXA Award 2023 3.JPG
17 jul

Twee UHasselt-mobiliteitswetenschappers winnen ‘AXA Award 2023’

Naar jaarlijkse gewoonte bekroont UHasselt samen met verzekeringsgroep AXA, studenten van de unieke bachelor en masteropleiding mobiliteitswetenschappen voor de beste masterproeven rond verkeersveiligheid, mobiliteit en duurzaamheid.

Jbfoto A7R3286 Cropped

Francqui leerstoel - Openingsrede prof. dr. Constantinos Antoniou

Het Instituut voor Mobiliteit is vereerd een Francqui Leerstoel te mogen uitreiken aan Prof. Dr. Constantinos Antoniou.

Het thema voor deze leerstoel is ‘Transport in een digitaal tijdperk – Uitdagingen en opportuniteiten’. De inaugurale lezing gaat door op maandag 22 mei met als onderwerp ‘Transport, open data en artificiële intelligentie – Uitdagingen en opportuniteiten’.