UHasselt & swidg laten studenten carpoolen

UHasselt en swidg, een product van IMOB spin-off TakeASeat, willen studenten op een meer duurzame manier naar de campussen laten komen. En dan is carpoolen mogelijk een oplossing voor wie zich niet te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer naar de campus kan verplaatsen. Wie interesse heeft kan zich aanmelden op het carpool-platform! Swidg gaat vervolgens op zoek naar een match.

Adobestock 265902745 Adobestock 265902745
Adobestock 627001063

Met de fiets, step, te voet of het met het openbaar vervoer naar de campus komen, het lukt niet voor iedereen. Voor wie de wagen de enige optie is, is er nu ook een manier om de verplaatsing naar een van de UHasselt-campussen duurzamer te maken. Carpoolen is goedkoper, gezelliger én bespaart zowel brandstof als parkeerplaats. Win-win-win dus! Bovendien kom je als swidg-gebruiker ook in aanmerking voor de gereserveerde carpoolparkeerplaatsen op de UHasselt-parking op campus Diepenbeek.

Studenten die interesse hebben in carpoolen kunnen zich online registreren op het swidg-platform. Swidg gaat vervolgens op zoek naar de perfecte match op basis van het individuele uurrooster van de studenten. Ook UHasselt-personeelsleden kunnen zich aanmelden.