Francqui Leerstoel - Prof. dr. Constantinos Antoniou

Het Instituut voor Mobiliteit is vereerd een Francqui Leerstoel te mogen uitreiken aan Prof. Dr. Constantinos Antoniou.

Het thema voor deze leerstoel is ‘Transport in een digitaal tijdperk – Uitdagingen en opportuniteiten’. De inaugurele lezing vond plaats op maandag 22 mei met als onderwerp ‘Transport, open data en artificiële intelligentie – Uitdagingen en opportuniteiten’.

Shutterstock 253430152 Shutterstock 253430152
Jbfoto A7R3286 Cropped

Openingsrede door prof. dr. Constantinos Antoniou

Prof. Dr. Antoniou is gewoon hoogleraar Transportation Systems Engineering aan de Technical University of Munich (TUM, Duitsland) waar hij directeur is van het academische programma 'Mobiliteit' en waar hij aan de leiding staat van het masterprogramma Transportsystemen. Daarnaast staat hij aan het hoofd van het masterprogramma Spoortransport en Logistiek van de TUM Azië (Singapore). Prof. Antoniou is burgerlijk ingenieur van opleiding (National Technical University of Athens, 1995) en behaalde een master in Transport (1997) en een doctoraat in Transportsystemen (2004), beide aan het Massachusetts Institute of Technology.

Het volledige CV van prof. dr. Antoniou kan u hier terugvinden.

Op maandag 22 mei 2023 gaf Prof. Dr. Antoniou zijn openingsrede met als titel '‘Transport, open data en artificiële intelligentie – Uitdagingen en opportuniteiten’

Herbeleef de openingslezing

Op maandag 22 mei 2023 gaf prof. dr. Constantinos Antoniou zijn openingslezing in het kader van de Francqui leerstoel. U kunt zijn presentatie hier downloaden (pdf, 9,4 MB) en/of een opname van de lezing bekijken.

Adobestock 105608694