HuLog Circle: Maite Tapia

Op maandag 4 september organiseerde de School voor Sociale Wetenschappen een hybride lezing voor het HuLog-project met professor Maite Tapia. We zijn blij om het ongelooflijke succes te kunnen delen!

IMG 3247 IMG 3247

HuLog Circle: Maite Tapia (Michigan State University)

Onze gastspreker, professor Maite Tapia van de Michigan State University, hield een verhelderende lezing over 'De militarisering van de arbeidsverhoudingen: hedendaagse arbeiderscontrole in Amazon Fulfilment Centers'. Het evenement was niets minder dan meeslepend en we zijn verheugd enkele belangrijke aspecten te benadrukken.

Professor Tapia kwam helemaal vanuit Michigan naar ons toe om haar expertise te delen, terwijl het publiek zich in België bevond, maar ook in Groot-Brittannië, Zweden, Duitsland, Polen en Nederland. Dit toont de toewijding van HuLog aan samenwerking en wereldwijde betrokkenheid aan. We waren heel blij met zo’n fantastische opkomst op het evenement, waaruit de oprechte interesse en het enthousiasme binnen onze academische en professionele gemeenschap voor dit kritische onderzoek blijkt.

Iedereen heeft het over Amazonificatie, en deze presentatie liet ons een glimp zien van een mogelijke toekomst. De verstrekte inzichten stemden tot nadenken en leidden tot zinvolle en belangrijke discussies. Het evenement bood ook een waardevol platform voor netwerken en contacten met gelijkgestemde individuen die een passie delen voor werk in logistiek en onderzoek.

De discussies na de presentatie waren boeiend, waardoor we dieper op het onderwerp konden ingaan, verschillende perspectieven konden delen en innovatieve ideeën konden aanbrengen.

Wij willen graag onze oprechte dank betuigen aan professor Maite Tapia voor het delen van haar expertise met ons, en aan iedereen die aanwezig was en heeft bijgedragen aan het succes van dit evenement. Samen blijven we zinvolle gesprekken voeren en ons begrip van een meer mensgerichte logistiek in onze wereld vergroten.