Onderzoek van onderwijs

Expertise

  1. Verrichten van onderzoek van onderwijs op het niveau van het hoger onderwijs met het oog op: 
    • het kwaliteitsvol ontwikkelen van curricula; 
    • het begrijpen van het leerproces van studenten en de wisselwerking met de onderwijs- en leercontext (inclusief problematiek overgang secundair naar hoger onderwijs);
    • het ontwikkelen van een kwaliteitsvolle benadering bij het evalueren van studenten;
    • het ontwikkelen van een kwaliteitsvolle benadering van evaluatie van het onderwijs van docenten. 
  2. Opzetten van onderwijsonderzoeksprojecten samen met de faculteiten.
  3. Faciliteren van het integreren van ICT in onderwijs, inclusief afstandsleren en het ontwikkelen van een digitale Campus.
  4. Externe fondsenwerving (ook internationaal).
  5. Valorisatie van het onderzoek van onderwijs.

    Trefwoorden

    blended learning, competenties, evaluatie, hoger onderwijs, hoogdbegaafdheid, onderwijskunde, pedagogiek, portfolio, studiesucces

    Verantwoordelijke

    Karin CONINX

    Medewerkers

    • Sabine BERTHO
    • Kristien BRASSINNE
    • Karin CONINX
    • Liesbeth COPPENS
    • Iris DECABOOTER
    • Katleen DENOLF
    • Sabine DIERICK
    • Maristela DO NASCIMENTO ROCHA
    • Sarah DOUMEN
    • Ilse ENGELEN
    • Lindsay EVERAERT
    • Mario GIELEN
    • Sandra GROCHOWCZAK
    • Tessa KIEBOOM
    • Steffanie LEEN
    • Laurent MALEK
    • Erna NAUWELAERTS
    • Klaartje PELLENS
    • Monique REYNDERS
    • Jean-Michel RIGO
    • Wendy SCHOUTEDEN
    • Katrien STRUYVEN
    • Kathleen VENDERICKX
    • Guido VERHAERT
    • Adriaan VERVOORT

    Publicaties

    Terug naar het Onderzoeksinstituten, -centra en -groepen overzicht