Eerste studenten schrijven zich in voor nieuwe opleidingen UHasselt

Vanaf 27 juni kunnen toekomstige studenten zich inschrijven aan UHasselt. Maya Haelterman en Aurélie Vanheel schreven zich vanmorgen als eerste studenten in voor het nieuwe academiejaar. En dat meteen voor 2 van de nieuwe opleidingen die vanaf september aan UHasselt starten. Maya Haelterman zal de bachelor Sociale Wetenschappen volgen, Aurélie Vanheel kiest voor de masteropleiding systeem- en procesinnovatie in de gezondheidszorg.

22 06 27 Eerste Inschrijvingen 01 22 06 27 Eerste Inschrijvingen 01

Systeem- en procesinnovatie in de gezondheidszorg

22 06 27 Eerste Inschrijvingen 02

“Ik werk al verschillende jaren in het psychiatrisch ziekenhuis Aster in Sint-Truiden en heb een diploma ergotherapie”, zegt Aurélie Vanheel. “Deze master systeem- en procesinnovatie in de gezondheidszorg zie ik echt als een aanvulling en een boost voor mijn carrière. Met het masterdiploma wil ik hogerop geraken in de medische gezondheidssector. Ik kijk dan ook erg uit naar het nieuwe academiejaar. Ik ben werkstudent, dus ik ga de studie combineren met mijn werk in het ziekenhuis. Pittig, maar ik heb er heel erg veel zin in!”

Sociale wetenschappen

In september starten vijf nieuwe opleidingen aan UHasselt. Naast de master systeem- en procesinnovatie in de gezondheidszorg ook de masteropleidingen materiomics, industrieel ingenieur informatica en verpleeg & vroedkunde. Verder begint ook de bacheloropleiding sociale wetenschappen. Daar is Maya Haelterman de allereerste ingeschreven student. “Ik heb een heel grote interesse in hoe onze samenleving eruitziet en werkt”, zegt Maya. “Sociale, maatschappelijke thema’s spreken me heel erg aan en ik heb dan ook niet getwijfeld toen ik zag dat deze opleiding aan UHasselt opgestart werd. Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe opleiding en kijk er enorm naar uit.”

22 06 27 Eerste Inschrijvingen 01

Boekenbon cadeau

Als eerste nieuwe studenten aan Universiteit Hasselt kregen Maya en Aurélie van vicerector onderwijs Wanda Guedens een boekenbon van de campusshop XOD cadeau en een hoodie van UHasselt. “Wij zijn heel blij dat vandaag de inschrijvingen terug opstarten. En uiteraard is het heel mooi om te zien dat onze twee eerste studenten meteen kiezen voor de nieuwe opleidingen die we vanaf volgend academiejaar gaan aanbieden.”

Interesse om te studeren aan UHasselt? De inschrijvingen aan UHasselt lopen tot 8 juli en van 16 augustus tot 19 september. Op zaterdag 2 juli en 3 september zijn de inschrijvingsbalies extra geopend. Maak hier je afspraak.

Toch nog vragen over je studiekeuze? Kom dan langs op onze infodag op 7 juli of op 31 augustus!