Overlijden prorector Luc De Schepper

Met grote droefheid melden we het plotse overlijden van onze prorector Luc De Schepper. Onze instelling verliest een hooggewaardeerde collega van wie de rol en het belang voor UHasselt niet te overschatten valt.

Lucdeschepper 001C Lucdeschepper 001C

Met grote droefheid vernamen we gisteravond het plotse overlijden van onze collega, prorector Luc De Schepper. Zijn gezondheid ging op heel korte tijd achteruit, maar toch komt dit overlijden heel onverwacht. Het droeve nieuws raakt ons erg diep.

Onze instelling verliest een collega wiens rol en belang voor UHasselt nooit genoeg benadrukt kan worden. Als rector stond Luc De Schepper 16 jaar lang aan het roer van onze universiteit. Onder zijn leiderschap en sterke visie groeide de universiteit verder en kreeg ze vorm tot de bloeiende instelling die ze vandaag is. Met zijn scherpe analyses en heldere visie werd UHasselt meer dan ooit een motor voor de regio, trouw aan onze civic missie waarvoor hij mee de fundamenten legde. Luc De Schepper was een inspiratiebron voor vele collega’s, voor de regio en voor velen ver daarbuiten. We zijn hem voor altijd dankbaar voor zijn jarenlange tomeloze inzet voor onze universiteit.

Onze gedachten gaan uit naar zijn familie, in het bijzonder zijn echtgenote, kinderen en kleinkinderen en naar de vele collega’s en studenten die jarenlang bij Luc De Schepper terechtkonden voor raad, steun en inspiratie.

Op beide campussen zal vanaf woensdag 21 december een rouwregister liggen waarin iedereen een persoonlijke boodschap kan neerschrijven.

De uitvaart van Luc De Schepper zal woensdag 28 december om 10u30 plaatsvinden op de agora, campus Diepenbeek UHasselt.

Bloemen noch kransen. Volledig vrijblijvend kan een bijdrage gedaan worden aan het TALim fonds, Talenten Academie Limburg, een initiatief ter voorkoming van vroegtijdig schoolverlaten dat Luc De Schepper nauw aan het hart lag:

BE36 4532 5278 1181 met vermelding "Luc De Schepper TALim".