7 x 7 eerste wonen, een kritische reflectie - de tweede editie

*** VOLZET ***

‘7 x 7 eerste wonen, een kritische reflectie’, is een mini-expositie waarbij voor elke expositie 7 alumni worden uitgenodigd om te reflecteren over hun eerste woonopdracht. Het ‘eerste wonen’ zien wij als een ruim begrip in de vorm van ‘huisvesten’ en is niet noodzakelijk een (eigen) woning.

16 februari 2023
19:30 - 22:00
Faculteit Architectuur en Kunst in UHasselt, Gebouw E, Agoralaan, 3590 Diepenbeek
7X7 Deel2 7X7 Deel2

Dit event is reeds afgelopen

Over 7x7

Binnen de ontwerpstudio’s doen we al jaren aan onderzoek rond het thema wonen. Wonen is een permanente behoefte van de mens, en daarom is het een blijvend thema binnen de faculteit Architectuur en Kunst. Dit heeft onder meer geresulteerd in een “WoonStraat”, een initiatief van Jo Janssen, Danny Windmolders en Tim Vekemans.

In de WoonStraat verzamelen we een compilatie van de boeiendste ontwerpen in een levend archief. De WoonStraat is een ruimte in de faculteit waar we samen willen dialogeren over wonen, met studenten, docenten, alumni en ook met stakeholders die actief zijn buiten de muren van de faculteit.

Onder de titel ‘7 x 7 eerste wonen, een kritische reflectie’, willen we jaarlijks 2 keer een mini-expositie houden waarbij voor elke expositie 7 alumni uitgenodigd worden. De alumni reflecteren over hun eerste woonopdracht.

Tijdens de opening lichten de exposanten in 7 minuten hun presentatie toe.

• Noteer 16 Februari 2023 alvast in je agenda voor de de tweede editie van 7 x 7. Maar schrijf je vooral tijdig in als je deze avond niet wil missen!

Programma

• 19.30 uur: Ontvangst agora, gebouw E, faculteit Architectuur en Kunst UHasselt
  • 20.00 uur: Lezingen 7x7
  • 21.00 uur: Gespreksronde, gevolgd door bezoek aan De Woonstraat en netwerkmoment