Slotpresentaties Live Projects (dag 2)

Onze studenten uit de 2de master architectuur en de master interieurarchitectuur werken de eerste twee weken van het academiejaar aan de "Live Projects".

30 september 2022
Lp3 Lp3

Dit event is reeds afgelopen

Ze trekken naar 7 verschillende locaties om samen met begeleiders, lokale bewoners, beleidsmakers, verenigingen, enz... na te denken over de mogelijke toekomst van een bepaalde plek of een bepaalde ruimtelijke kwestie.

De insteek is om door middel van kritisch ontwerpend onderzoek het publieke debat over toekomstige ontwikkelingen te ondersteunen. Architectuur is daarbij een middel en geen doel. De studenten gaan twee weken ‘op de plek’ zelf werken om door middel van interviews, mappings, ontwerpen en bouwen de vraag en potentiële oplossingen scherp te krijgen en tastbaar te maken door middel van meer of minder tijdelijke ‘prototypes’.

Er wordt in die twee weken geluisterd, gewandeld, geschetst, gebouwd, gefilmd, gepitcht, gedanst, gekookt,… maar wat, hoe en waar we een interventie gaan maken is steeds opnieuw het resultaat van dit collectief leerproces.

Deze ontwerpen worden tijdens een slotevenement aan de lokale stakeholders overgedragen. We nodigen nu al iedereen uit voor deze slotmomenten op donderdag 29 en vrijdag 30 september.

Slotpresentaties

Op donderdag 29.09 plannen we volgende slotmomenten:
  • 8.30 uur: Sint Mauritius (Bilzen)
  • 15.30 uur: De Tuimelaar (Hasselt)
  • 17.00 uur: Een park van parken (Hasselt), gevolgd door afsluitmoment.
Op vrijdag 30.09 plannen we volgende slotmomenten:
  • 10.00 uur: Hoefkamp (Dilsen-Stokkem)
  • 12.30 uur: Kolmen (Beringen)
  • 15.30 uur: Dorp-op-Punt (Oudsbergen)
  • 17.00 uur: Pastorij (Helchteren), gevolgd door afsluitmoment.
Slotpresentaties gaan door ter plaatsen indien je deze wilt bijwonen mag je een mailtje sturen naar liese.mertens@uhasselt.be.

Op donderdag 29.09 plannen we volgende slotmomenten:

• 8.30 uur: Sint Mauritius (Bilzen)
  • 15.30 uur: De Tuimelaar (Hasselt)
  • 17.00 uur: Een park van parken (Hasselt), gevolgd door afsluitmoment

Op vrijdag 30.09 plannen we volgende slotmomenten:

• 10.00 uur: Hoefkamp (Dilsen-Stokkem)
  • 12.30 uur: Kolmen (Beringen)
  • 15.30 uur: Dorp-op-Punt (Oudsbergen)
  • 17.00 uur: Pastorij (Helchteren), gevolgd door afsluitmoment

Bekijk alle projecten hier