Geïntegreerde zorg in Vlaanderen en Nederland

Gastsprekers: dr. Pim Valentijn en Alex Cox

Het THINK³ simulation & innovation lab organiseert inspirerende avondlezingen en -debatten voor studenten van het schakelprogramma van de MSc in systeem- en procesinnovatie in de gezondheidszorg en de MSc in verpleegkunde en vroedkunde. We stellen deze ook graag open voor andere studenten, UHasselt collega's en professionals uit zorgorganisaties en -bedrijven.

Bijwonen van de sessies is kosteloos en registratie is overbodig.

Wil je graag komen luisteren naar de presentaties en/of in interactie gaan met de gastsprekers en studenten? Sluit dan gerust aan - enkel FYSIEK bijwonen van de sessies is mogelijk, er wordt geen streaming voorzien.

Meer informatie: Bianca Ceccarelli |+3211 26 85 66 | bianca.ceccarelli@uhasselt.be

29 mei 2024
Universiteit Hasselt Campus Diepenbeek, gebouw D

Geïntegreerde zorg in Vlaanderen en Nederland

Pim Valentijn is gezondheidswetenschapper, analist, spreker en auteur. Hij geeft inzicht en inspiratie op het gebied van samenwerken en innovatie in de zorg. Hij is één van Nederlands meest begenadigde sprekers op het gebied van netwerkzorg. Hij is algemeen directeur bij Essenburgh Groep, een onafhankelijk onderzoeks- en adviesbureau. Hij onderzoekt al meer dan 10 jaar de samenwerking en innovatie in de zorg. Zijn streven: mensen en organisaties helpen de zorg beter en effectiever te organiseren. In 2013 publiceerde Pim Valentijn het Regenboogmodel, een internationaal erkend model dat richting geeft bij het effectief organiseren van zorginnovaties. In meer dan 25 landen wordt het Regenboogmodel inmiddels gebruikt door organisaties en ministeries om hun zorginnovatiestrategie vorm te geven.

Alex Cox is Vlaams directeur Welzijn, Vrijwilligers en Lokaal Sociaal Beleid bij de Christelijke Mutualiteit. Het is zijn ambitie om vanuit zijn functie als directeur bij CM en als bestuurder bij diverse zorg- en welzijnsorganisaties een verbindende en versterkende rol te spelen in het Vlaamse en Limburgse netwerk van zorg en welzijn. Hierbij gaat zijn aandacht uit naar het opzetten en realiseren van samenwerking tussen zorg- en welzijnsactoren met bijzondere aandacht voor het verbeteren van de levenskwaliteit voor de meest kwetsbaren. Alex Cox is onder andere voorzitter van Wiegwijs vzw focus op preventieve gezinsondersteuning, afgevaardigd bestuurder van Samana vzw een vrijwilligersorganisatie voor chronisch zieken en mantelzorgers, lid van de stuurgroep van Centrum Eerste Lijn Limburg (CELL) een uniek partnerschap tussen de praktijk (zorg & welzijn), kennis (onderzoek & onderwijs) en Health campusontwikkeling DC (innovatie ecosysteem) in Limburg.

18.30 - 18.35 | Welkom en duiding door de moderator

18.35 - 18.45 | Presentatie over het thema door studentengroep 1