Kick-off IOP: Hoe beter leren, van, mét en over elkaar?

Onze faculteit zoekt zorgverleners en welzijnswerkers uit de eerste en tweede lijn; (staf)medewerkers uit eerstelijnszones, zorgraden, beroepsverenigingen, zorg- en welzijnsorganisaties; personen met een zorg- en ondersteuningsnood; mantelzorgers, … In ons innovatief onderwijsproject (IOP) wensen we samen bruggen te bouwen
tussen de zorgopleidingen en het werkveld rond het thema interprofessioneel leren en samenwerken.

07 mei 2024
Faculteit Revalidatiewetenschappen, Wetenschapspark 7, 3590 Diepenbeek
Afbeelding Website Header5 Afbeelding Website Header5

Hoe leren (toekomstige) zorgverleners andere disciplines, hun rol en verantwoordelijkheden beter kennen? Hoe zorgen we samen voor de hoogst mogelijke kwaliteit van zorg en komen we samen tot interprofessionele zorgplannen en opvolging ervan? Hoe evalueren en reflecteren we samen op de samenwerking en brengen we verbeteringen aan? Hoe gaan we met complexe ethische casussen om en komen we in team tot een gedragen besluit? Hoe zorgen we voor een optimale communicatie en (digitale) gegevensdeling?

De faculteit werkt samen met de verschillende Limburgse zorgopleidingen aan het innovatief onderwijsproject IOP om toekomstige zorg- en welzijnswerkers beter voor te bereiden op de interprofessionele uitdagingen in het werkveld.

Tijdens dit kick-off event gaan we op zoek naar initiatieven om ‘interprofessioneel leren en samenwerken’ in de regio te verbeteren.

• 08.30u: Ontvangst met koffie/thee

• 09.00u: Start kick-off event

• 12.30u: Netwerking & lunch

• 13.00u: Voorziene einde