Annick Jehaes - Veerkrachtig voor de klas

02 mei 2022
Universiteit Hasselt – campus Diepenbeek – gebouw D - 3590 Diepenbeek

Dit event is reeds afgelopen

Veerkrachtig voor de klas - Als leerkracht oplossingsgericht werken met je sterktes

Het onderwijs biedt, als specifieke werkcontext, mooie kansen en diverse uitdagingen. Door in te zetten op zelfreflectie en acties die bij jou als leerkracht (in spé) passen, vergroot je je veerkracht en heb je meer impact in je klas en op school. In de lezing worden verschillende kaders vertaald naar het onderwijs en geduid met voorbeelden. Enkele korte opdrachten nodigen je als deelnemer uit om de verworven inzichten al wat te concretiseren. Doorheen de sessie verfijn je het begrip veerkracht, bekijk je een onderwijsjob met een waarderende bril, zet je in op zelfreflectie en kies je oplossingsgerichte en authentieke acties.

Spreker: Annick Jehaes is leerkracht, (loopbaan-)coach en navormer. Als talent-ontwikkel-leraar werkt ze aan zeer verscheiden opdrachten, vooral binnen het onderwijs. Haar project 'Veerkrachtig voor de klas’ groeide uit van een individueel coachingstraject voor leerkrachten tot een workshop voor groepen in het onderwijs. De inzichten lees je in haar gelijknamige boek (uitgeverij Politeia, 2018).
Meer weten, kijk op www.talentontwikkelleraar.be

• Voor wie: leerkrachten secundair onderwijs, middenkader, directie, praktijkassistenten en docenten UHasselt, max 40 deelnemers
  • Datum: maandag 2 mei 2022 | 20u00 – 21u30
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven