Biologie: Immuniteit - van afweer tot therapie

17 november 2021
Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - 3590 Diepenbeek - Lokaal A108

Dit event is reeds afgelopen

Immuniteit – van afweer tot therapie

De mens komt voortdurend in contact met pathogenen en lichaamsvreemde stoffen die ons lichaam willen binnendringen en ons inwendig milieu uit balans proberen te brengen. Ons afweersysteem stelt ons echter in staat om deze indringers op te ruimen.

Deze nascholing bestaat uit een verdiepende lezing gevolgd door een demonstratie van een lesmodule die bruikbaar is in de klas:

Professor Bieke Broux, verbonden aan de Faculteit Geneeskunde en Levenswetenschappen aan Universiteit Hasselt, schetst op een heldere manier een overzicht en maakt de link met nieuwe inzichten en toepassingen uit de immuuntherapie.

Prof. dr. Kris Janssens, docent aan de Faculteit Geneeskunde en Levenswetenschappen en de School voor Educatieve Studies aan Universiteit Hasselt, stelt een online module rond het thema immuniteit voor. Deze module kan, in de klaspraktijk, door de leerlingen gebruikt worden voor het begeleid zelfstandig verwerven van de leerplandoelen, verbonden met het luik ‘afweersysteem’.

• Voor wie: leerkrachten SO, 3de graad biologie
  • Datum: woensdag 17 november 2021 | 14u00 - 17u00
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven
  • Locatie: UHasselt – Campus Diepenbeek - Agoralaan - Gebouw D - 3590 Diepenbeek - Lokaal A108