Een wegwijzer bij statistiekonderwijs in het secundair: 4 oktober 2023

04 oktober 2023
14:00 - 17:00

Dit event is reeds afgelopen

Vanuit een globale visie op onderwijs in de statistiek ontdek je hoe je met statistiek leerlingen kan boeien op elk ontwikkelingsniveau. De aangereikte voorbeelden illustreren typische methoden en technieken in de statistiek. Zij geven je een houvast om hiermee op het niveau van je eigen klas aan de slag te gaan.

Na het volgen van de nascholing:

• heb je ontdekt dat statistiek een zelfstandige discipline is met een eigen aanpak
  • ken je kapstokvoorbeelden om statistiekonderwijs in je klas te ondersteunen
  • beschik je over lesmateriaal dat rechtstreeks bruikbaar is in je klas

De nascholing is niet technisch en focust niet op een specifieke ICT-ondersteuning. Tussendoor maak je enkele eenvoudige berekeningen en grafieken in Excel.

• Voor wie: leerkrachten SO die statistiek onderwijzen
  • Datum: woensdag 4 oktober 2023 | van 14.00 tot 17.00 uur
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven
  • Benodigdheden: laptop met Excel en toegang tot internet
  • Locatie: Universiteit Hasselt – campus Diepenbeek – gebouw D – lokaal C20 - 3590 Diepenbeek
  • Contactpersoon: prof. dr. em. Herman Callaert, herman.callaert@uhasselt.be

VOLZET

Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.

Terug naar het Nascholingen overzicht